20100911

Kasvattien palautuksesta 110910

Kuinka korkea kynnys on mailata kasvattajalle, että ei enää tarvitse häneltä ostamaansa hevosta? Minusta sellisen mailin lähettäminen on järkyttävän vastenmielistä - olen tehnyt sen vain pari kertaa koko virtuaalihistoriani aikana. Minulle se tarkoittaa, että olen epäonnistunut luuseri, joka ei pysty pitämään sanaansa. Lisäksi minulle tulee ihan oikeasti ikävä juuri sitä virtuaalihevosta. Mutta kun joku tahtoo palauttaa tai myydä minun kasvattini, MINÄ en tietenkään ajattele, että hän on typerä luuseri, joka ei tiedosta omien virtuaalisten voimavarojensa vähyyttä realistisesti.

Tänään meille tuli kotiin Karhunkainen G, yksi suosikkikasvateistani. En voinut kuin ihastella sen hyvää hoitoa, enkä todellakaan ollut pahoillani, että saan kultani takaisin kotiin. Jos olisin itse ollut palauttamassa tätä... No, en olisi palauttanut. Jos olisi ollut ihan pakko, olisin hävennyt silmät päästäni. Kun järjellä taas ajattelee, ei tässä ole mitään häpeämistä: Qem on hoitanut hevosta seitsemän pitkää virtuaalivuotta mielettömän hyvin, ja otti yhteyttä ensin minuun, vaikka en myyntisäännöissä sitä ole koskaan vaatinutkaan. Voiko asian paremmin hoitaa? No ei! Noloa on ainoastaan se, että ei ilmoittele kenellekään mitään, vaan vain poistaa virtuaalihevosen, lopettaa sen koko olemassaolon, ei jätä edes muistosivua.

Kun Karhunkainen G tuli kotiin, tajusin, että minulla on ihan liian vähän omia kasvatteja itselläni. Niitä on saatava lisää! G-alkuisia suokkeja on yksi, ja se on Karhunkainen. Tamman isästä minulla on Safarivillitys Luned, jonka sivut loistavat keskeneräisenä, vaikka kilpailutus yms on aloitettu. Aion pitää molemmat hevoset, koska rakastan molempia. Ja koska isä, MW Punasilmä, on ollut minulla kauan ja on paitsi mitä menestynein ori, myös muuten minulle rakas ja kohta haudan levossa ikänsä vuoksi.

Silti niskakarvat välillä ihan sähköistyvät, kun joku palauttelee kasvatteja. Ei silloin, jos se hoidetaan asiallisesti ja jos sille on jokin syy - mutta kyllä silloin, jos hevonen on ollut uudessa kodissa kaksi viikkoa ja selitystä ei tule. Niin on käynyt minulle miljoonasti. Tottapuhuen olen luonut itselleni koneelle tiedoston, jonka nimi on "mustalista.rtf", ja siellä on yksinkertaisesti listattuna typeriä nimimerkkejä. Näin ennakkoluuloinen ei saisi olla, mutta puolustaudun sillä, että harva listalleni joutuu, eikä se edes ole ehdoton kieltolista. Jos joku on kerran töpännyt, ei se haittaa yhtään mitään, mutta ah, millainen luihu hän minun silmissäni on, jos hän ostaa ja palauttaa kasvatteja jatkuvasti tai muuten todella ärsyttävään tyyliin. Listalla on tällä hetkellä neljä nimeä, ja harkitsen lisääväni sinne muutamia sellaisia, jotka ovat toistuvasti hävittäneet kasvattejani virtuaalimaailmaan.


Vielä loppuun mainos:
Tarjoan kodin 1-polviselle, ravisukuiselle sh-orille - enkä muuten palauttele hevosia kovin usein. Kysyhän lisää!

Ei kommentteja: