20110703

Sim Horses International ja villit kisat, 030711
Löysin paikan heti, kun se perustettiin - luen idean keksineen tyypin virtuaaliheppablogia. Tein tunnukset suunnilleen julkaisupäivänä, enkä käyttänyt niitä kertaakaan. Nimimerkkini on foorumeilla sama kuin oikea etunimeni.

Tänään minä kuitenkin vajosin SHI-suohon. Rakastuin foorumiin, ja erityisesti siihen, että eräs arabioria jalostukseen etsivä sanoi, että todellakin pitää vaatimattomasta Embrystäni. Huomasin, että tavaraa, viihdykettä, käyttäjiä ja apuja foorumilla on noin tuhat kertaa enemmän, kuin olen kuvitellut.

Kun uin SHI-suossani, jokin tarttui jalkaani ja kiskaisi minut hiekkapohjan läpi vielä syvemmälle. Oli kuin olisin avannut silmäni ensimmäistä kertaa kokonaiseen vuoteen. Maailma on suuri paikka. Löysin foorumin kautta kolme muuta (kisa)foorumia, jotka lisäsin suosikit-listalle ja kirjanmerkkeihin, ja joita tulen käyttämään jatkossa säännöllisesti.

Löysin uuden hevosen, jota rakastan ihan mielettömästi. Ihanalle, rakastettavalle, täydelliselle, huikealle lempihepalleni, Qiana Ringille se jää toki kakkoseksi, mutta tosi mukava heppa on kyseessä. Ei se vielä ainakaan minun heppani ole: jätin vasta tarjouksen! Laitoin myös erään hyvin menestyneen holstiorin tarjolle jalostukseen ja yhden kasvattini kokeeksi myyntiin.

***
***

Villit kisat käsitellään seuraavaksi. Kerroin murullenikin tässä yksi päivä, vaikka häntä ei oikeasti kiinnostakaan, kuinka peukalo keskellä kämmentä olen kitissyt jo vuosia niin kuin idiootti. Miksei VRL toimi, mikseivät jaokset päivity automaattisesti ja mikseivät laatikset skulaa jne jne jne loputtomiin.

Kun KRL ja ERL keksittiin, olin ihan IRL-elämässänikin monta viikkoa tosi onnellinen: minun päässäni nuo laatikset nousivat heti ohi perinteisten, alaisten siis, joista on melko helppo homma saada se ykköspalkinto. (YLA nauttii edelleen suosiotani). Mutta NÄIHIN KÄYVÄT VILLIT KISAT. Olen tiennyt sen aina, mutta viimeviikolla vasta älysin asian oikeasti. Miksi, oi miksi olen seisottanut heppoja? Miksi olen ollut niin idiootti / laiska / tunari / tumpelo / pälli / jne etten ole ilmoittautunut villeihin? Niitähän on p-a-l-j-o-n, ja ne eivät kovin nopeasti täyteen mene, niin kuin alaiset.

No, muutama päivä sitten ilmoittauduin kaikkiin villeihin koulu- ja estekisoihin. Tänään katsoin tuloksia... ...sain yhteensä satoja sijoituksia, suunnilleen 10-20 per hevonen. (Minulla siis on yhdessä kisassa mukana aina useampi kymmen kopua / monessa luokassa yksi.) Melkein itketti - ja raivostutti. Minulla olisi ollut ajat sitten tallillinen laatisvalmiita kopuja, joista osa oltaisiin varmaan arvosteltukin jo. Kun tämä ajatus oikein juurtui päähäni, hain lisää kahvia ja datasin koko päivän. Ihan tosi: olen tänään käynyt vain vessassa, kerran syömässä ja nopeasti iltauinnilla.

Sitten villit laukat taas. Minut teurastettaisiin, jos järjestäisin niitä liikaa, koska tukkisin niihin kuitenkin aina G1-lähdön tai pari. Mutta entä jos järjestän niitä SHI-foorumilla? Jotenkin se tuntuu minusta laillisemmalta puuhalta: harva suomalainen laukkaheppu loppujen lopuksi kyttää SHI-foorumilla, eikä ulkomailla taas ole paha juttu järjestää niitä ykkösiäkin.

Sitten minä löysin aarteen, kun tätä ajatusta kehittelin: foorumin täynnä laukkakisoja - englanniksi. En ole mikään mestari missään kielessä, mutta tottakai minä sen verran tajuan, että pystyn osallistumaan laukkoihin edes englanniksi. Aaaah, nyt koettaa Oresamalla kilpailuntäyteinen, villi elämä. Ei kun siis elämä, jossa kilpaillaan villisti, tai jotain.

***
***

Lopuksi:
Nyt siis huvittaa taas harrastaa ratsuja - mutta mitä ihmettä kävi ravihevosille?? NDM jäi vähän niin kuin väliin, vaikka ilmoittinkin kopuja listoille, eikä uusia varsoja ole tullut edes yhtä satsia, vaikka nyt on kolmas varsomiskausi menossa sitten viime pienokaisten. No, ainahan minä lomailen jostain, ja kyllä se innostus takaisin tulee. P.s: angst.

Ei kommentteja: