20120407

Esittelen kolme hevosta lyhyesti, 070412

Tahtoisin näyttää kolme ihanaa hevosta, joista vain kaksi on minun. Kaikki ovat koulupainotteisia suomenpuoliverisiä, ja pidän kaikista mielettömästi. Vaikka fwb onkin minun silmissäni aina "esterotu", vaikka meneekin tottakai koulua siinä missä muutkin puoliveriset. :)

Kaikki lähti tammasta nimeltään 2 Be Wiz U Mims. Ostin sen kauan sitten ht.netin topasta. Se oli jo lähes laatisvalmis kaikin puolin. Aika moni tietää, millainen niminatsi olen, ja minulta on ihan suoraan kysyttykin, miksi ostin tuon nimisen hevosen. Se on kömpelö nimi, jossa on numeroita, mitä vihaan. Eikä se kirjoitettuna edes miellytä minua (eikä ilmeisesti muitakaan) visuaalisesti. Lisäksi se on tietyissä piireissä varsin tunnetun biisin nimi, ja olenhan miljoonasti sanonut, että Muiden Keksimiä Nimiä Ei Saa Käyttää, ja biisin nimi on nimi. (Lyriikoita on aika ok käyttää & jos itse keksii jonkun Shadows-nimen, vaikka siitä onkin miljoona biisiä.) Totuus on, että alun perin ostin kopukan, koska sen nimi herätti tunteita: syvää inhoa. Pikkuhiljaa 2 Be Wiz U Mimsistä muotoutui vain Vilma. Virtuaaliheppapersoona, josta pidän. Hankin sille laatispalkintoja, ja aion hankkia tietenkin lisää. Ja parantaa vanhoja.

No, helmikuussa etsiskelinkin tammalle oria varsan isäksi. Kahta eri oria. Toinen varsa myyntiin, toinen kotiin. Minulle tarjottiin Codec de Grantia. Ensin näin vain nimen ja rodun: IHANA! Niin ihana nimi. Suomenpuokilla. Sitten suoritukset. Jes! Kunnon kisaheppa! Sitten suku... Ja kukas se siellä möllötti? Tanyah SY, josta olen suurin piirtein untakin nähnyt siitä lähtien kun sen ensimmäisen kerran netissä näin... Ja muu suku, onko upeampaa? Vilmallakaan ei ole noin hienoa, vaikka minusta silläkin on hieno. Codec de Grant on kaikin puolin täydellinen hevonen (ja vieläpä tarjolla jalostukseen, laulavat pikkulinnut).

Myöskin helmikuussa syntyi orivarsa To Be Brave RR, jonka möin. Kysyin heti uutta astutusta. Minulle kasvatteja tuosta isästä!! Minulle oma uusi heppa tuosta isästä!!! Heti! Näin syntyi tammavarsa To Be Paradox RR, täydellinen varsa. Vaikka nimesin sen emänsä mukaan (koska en keksinyt sopivaa isästä muistuttavaa nimeä), otin koko hevoseen mallia isästä. Kimo siitä tulee (sivuilla on väliaikainen kuva niin kauan kuin uuden löydän), luonteeltaan loistava ja muutenkin, mmmm... Tässä on Toinen Uusi Agata Jewel.Kuma

Ei kommentteja: