20131109

Marraskuussa 2013 piirretyt ovat in

Nyt ht.netissä näyttää olevan muotia ostaa ja omistaa piirretty hevonen. Siellä etsitään itselle monenlaista piirrettyä kopukkaa, etsitään tallipaikkaa piirretystä tallista ja tarjotaan leiriäkin vain piirretyille.

Minulla on piirrettyjä hevosia. Ne ovat kerääntyneet minulle aina jostain. Ne ovat ihan erilaisia kuin muiden piirretyt - enkä tajua miksi.

Yleisesti ottaen näyttää olevan in, että piirretyn sukulaisetkin ovat piirrettyjä. Minulla näin ei ole oikeastaan koskaan. Onhan se yhtenäisemmän näköistä - muuta järkeä en touhussa näe. Joku kommentoikin kuluneella viikolla johonkin, että haluaa pitää piirretyt linjat erillään valokuvallisista. Olisin kysynyt, että MITÄ JÄRKEÄ TOSSA ON, mutta silloin tämä kommentti oli yksin. Nyt outoja piirrettytopia ja outoja piirrettyihmisiä on liikkeellä enemmän.

Minulle ei ole tullut mieleenkään, että joku kasvattaja ottaisi nokkiinsa siitä, että laitan hänen piirrettyjensä jälkeläisille valokuvan, tai valokuvallistensa jälkeläisille piirretyn kuvan. Yhden kerran kasvattaja on pyytänyt minua vaihtamaan kasvattinsa kuvat - ja tämä ei johtunut kuvien tyypistä.

Piirrostallit ovat kokonaan oma lukunsa. Ymmärrän, jos tallilla kaikki on piirrettyä koristekuvista lähtien: silloin sinne ei tietenkään haluta valokuvallisia. Mêl Seren on muuttunut kokonaan piirretyksi. Minusta näytti normaalilta, kun siellä oli vielä tallin viimeinen valokuvallinen, Maya LIN, mutta olinkin vain tottunut siihen. Nyt, kun ihan kaikki on piirrettyä, valokuvahevonen tuntuisi oudolta.

Minä taas sekoittelen. Brisesissä on kaikki tällä hetkellä piirrettyä vain siksi, että minulla on kuvaluvat vain kahteen paikkaan ja odotan muutamia lisää. Puokeissa ja suokeissa taas tahdon piirrettyjä siksi, että YLAan mahtuu paremmin niitä kuin valokuvallisia. (Joskaan ei enää näköjään kauaa.) Se ei näytä minun mielestäni yhtään kummalliselta, että Zurückissa piirretyt ja valokuvalliset elävät yhdessä ja jopa lisääntyvät keskenään.

Saa nähdä, kuinka kauan tämä villitys kestää... Kestäisipä kauan: olisi mahtavaa, jos ihmiset innostuisivat kehittämään piirtämistaitojaan.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Oon kyllä ihmetellyt samaa, että miksi piirrettyjen jälkeläisten pitäisi olla piirrettyjä ja valokuvallisten valokuvallisia... Sehän supistaa jo linjojakin paljon ja virtuaalikopukoita ne yhtä lailla ovat.

Puoliksi Paprika kirjoitti...

Se on jännä, miten tarkkoja osa on. :) Ensimmäisen kerran huomasin tämän "piirrettyjen linjan" olevan erillään, kun pyysin astutusta eräälle hyvälle puokkitammalleni. Tuli vastaus, että muuten kyllä, mutta kun tolla on valokuvat. :D

Tuire kirjoitti...

Miekään en varsinaisesti ymmärrä mitä merkitystä sillä on, onko kuva piirretty vai ei. Enkä itsekään siitä siis välitä, löytyy piirroskuvallisia valokuvallisten jälkeläisistä ja myös toisin päin. Eikä kukaan ole tästä tullut ainakaan suoraan mitään sanomaan. Eihän se minua myöskään haittaa, vaikka joku nyt jättää kasvattini ottamasta, koska toisella vanhemmalla on piirroskuva ja toisella valokuva, omapa on menetyksensä (: