20130609

Suurin saavutus virtuaalimaailmassa

Suomalainen vähättely kuuluu siellä sun täällä, kun ihmiset kertovat suurimmista saavutuksistaan virtuaalimaailmassa. No on mulla toi yla1-palkittu evm-sukunen, mut... No oon kasvattanu 14-polvisen hevosen evm-sukusesta asti, mut... No tein tossa eilen ton VRL:n ihan yksin, mut...

Minä en ole nähnyt omien saavutuksieni arvoa aluksi. (Pidän ihan muuten vain hirvittävää meteliä itsestäni.) Ajattelin, että saavutus on esim VRL'n perustaminen, Ionicin ylläpitäminen noin 100 vuotta tauotta ja ERJ-I -palkinto kaikilla hevosilla, ainakin kolmessa polvessa ylöspäin myös suvussa. Itse hankittuna, tietysti.

Sain tänään mailin, että kasvattini Crimson Village Idiot vaihtaa osoitettaan ja kotitalliaan, ja intouduin tutkimaan sekä sen että muiden ravikasvattieni sivuja. En ole tehnyt niin aikoihin. Töllistelin silmät ymmyrkäisinä muutamia hevosia. Onko minun tuonneillani jo muka lapsenlapsenlapsenlapsia? Ja niidenkin lapsia. Voi hyvää päivää. Olen saanut aikaan jotain: nimittäin kymmeniä uusia hevosia, joko itse tai myymieni kasvattien omistajien ja heidän kasvattiensa omistajien kautta. Muutamat hienot ravihevoset lähtivät alun perin pikkuruisesta Crimsonista, joka ei ole enää pikkuruinen Crimson, vaan Iso Ja Mahtava Ravi- Ja Siitostalli Crimson.

Olen saavuttanut yhden tavoitteeni: ainakin jonkin aikaa Crimsonin hevosten suvut jatkuisivat, vaikka minä lopettaisin virtuaaliharrastuksen kokonaan.

Ei kommentteja: