20161125

Piirretyt 2016

Viime vuosina olen innostunut piirtämisen ja värittämisen opettelusta oikein toden teolla. Tänä vuonna piirtely on kuitenkin jäänyt. Sairastan toistaiseksi mysteeriksi jäänyttä tautia, jonka yhtenä oireena niveleni särkevät niin, etten pysty piirtämään tai kirjoittamaan. Pari väritystä on kuitenkin tehty viimepäivinä uuden kipulääkkeen vaikutuksen alaisena. Pakko sanoa, ettei jälki ole niin hyvää kuin viime vuonna, huomaan sen itse. Silti olen aika tyytyväinen siihen nähden, miten hankalaa käsien käyttäminen minulle tällä hetkellä on.



Ensimmäinen on projektiponini Mayan kuva. Väritän nämä linet todennäköisesti uudelleen vielä niin, että ne tulevat "uusina" kuvina käyttöön jollekin sellaiselle hepalle, joka ei ole tarinapainotteinen. Tykkään näistä niin tosi paljon! Nämä ovat Tean ht.netissä vuosi tai kaksi sitten ilmaiseksi jakamat joululahjalinet, joita sai ottaa vapaasti.




Toinen on vielä hevoseton suokkitamman kuva. Linet ovat samasta osoitteesta kuin edellisetkin, eli Tean. Käsittääkseni oikea suokki ei voisi olla tämän värinen (yrittää olla hopeanmusta ja vähän kirjava), mutta virtuaalimaailmassa tämäkin on mahdollinen. Tykkään tästä sateenkaariponista ja sen väristä. etupään värittäminen onnistui paremmin kuin takapään, mutta todennäköisesti en enää lähde korjaamaan ja jatkamaan. Näillä käsillä tämä taso on aikalailla maksimi.

Toivotaan, että 2017 on parempi piirros- ja väritysvuosi. Toivotaan, että lääkärit keksivät, mikä minun on, ja saan käteni takaisin. Olen koko kuluneen vuoden haaveillut edes yhdestä piirrosshirestä todnäk tarinaprojektin merkeissä, mutta olen koko ajan joutunut toteamaan, että ei näillä käsillä. Inspiraatiota on niin älyttömästi. Lisäksi joulutontut ovat vähän huhuilleet, että pukki saattaa tuoda uuden (käytetyn) piirtopöydän! Olisinpa jouluna niin terve, että pääsisin heti kokeilemaan!

Tsemppiä teille muille piirtäjille. Jos haluatte nostaa motivaatiotanne, valitkaa tämän blogin oikeasta reunasta tunniste "piirretyt". Siitä näette, miten hienosti minä olen kehittynyt, ja miten hyvin oikeastaan näin kädettömänäkin onnistun, kun ottaa huomioon lähtötasoni ja sen, kuinka vähän olen pystynyt piirtämään ja värittelemään. Te terveet kehitytte nopeammin, voittehan harjoitella melkein joka päivä. Kyllä se siitä! Katsokaa mallia paremmilta, vaikka lopettaneen Mêl Serenin hepoilta, ja matkikaa. Niinkin oppii nopeasti. Piirtäkää välillä myös päästänne. Kunhan piirrätte ja väritätte.



//EDIT: muokkasin suokkitammaa, ja nyt se on mielestäni nätimpi.

Ei kommentteja: