20110928

Laukkatekeistä & ensi CAS-vuoden xx-laukkavarsoista, 280911

Olen rakastunut, ja se on ihanaa. Akhal teket ovat osoittautuneet tosi ihaniksi kavereiksi, vaikka minulla ei vielä kovin montaa sellaista olekaan. Loistava juttu, että lähdin tänä CAS-vuonna kokeilemaan rotua omilla tuonneillani. Pidän tekeistä yhtä paljon kuin täykeistä, ja vielä ehkä enemmänkin, kunhan ehdin vielä lisää tutustua rotuun. :)

Olen jo etsinyt seuraavan CAS-vuoden (joka alkaa ensiviikolla) teket talliin. Meille tulee uraa aloittelemaan yhdeksän tuontihevosta. Ensimmäiset tekketammani astutan seuraavalla astutuskaudella, ja näillä näkymin kaikki varsat ovat jäämässä kotiin. (En malta luopua niistä.) Pikkuisia on tulossa nyt ainakin kolme.

Laiskana ihmisenä en ole vieläkään tutustunut muiden tekkeihin, en edes suurimpien kasvattajien heppakatraisiin, mikä on suorastaan noloa. Minun pitäisi vähän sivusilmällä katsoa mitä muut tekevät, jotta saisin (sitten parin CAS-vuoden päästä) kasvatteineni hyödytettyä myös muiden jalostustyötä. Jos tarvitaan pitkäsukuisia, on turha tukkia myyntiin liikaa lyhytsukuisia. Itse aion keskittyä vielä ainakin muutaman vuoden omiin linjoihini, joita siis ei vielä edes ole olemassa, mutta enpä minä yksin kuitenkaan ikuisesti harrastele. Ei niin pitkälle pötki, jos ei omista suurempaa tallia ja enemmän hevosia...

***

Täykkärivarsoja tulee kuitenkin myyntiin. Itse asiassa minun piti julkaista ne varattaviksi jo tällä viikolla, mutta täytyy tunnustaa, etten ole vielä päivittänyt vanhempien sivuille vielä puoliakaan kuluvan CAS-vuoden starteista. Haluan julkaista varsat vasta kun vanhempien sivut ovat ookoo, ja kaikki pienokaiset kerralla.

Suurin osa täykkivarsoistakin jää kotiin. Kaikkein hurmaavin pitkän matkan juoksijani Giana Get Readykin varsoo, ja sen pienokaisen kanssqa joudun vielä painimaan. Maltanko muka luopua siitä? Toivottavasti se on tamma. Haluan, että sen nimessä on Giana. :)

***

R-Coressa on jonkin verran laukkoja tulossa LJ'n kalenterissa, ja lisää olisi kiire anoa. OSALLISTUKAA. :) Lähdöt ovat todella nolosti suunniteltuja, anteeksi, mutta kun juuri nyt omat hevoseni juoksevat vain tuollaisissa lähdöissä, ja pääasiassa itseni vuoksihan minä laukkoja järjestän. Mutta jos joku teidän heppanne sopii mukaan, äkkiä ilmoittamaan, olkaa hyvät.

Ei kommentteja: