20151113

Esittelyssä hann-o G-Force RR

Haluaisin taas nostaa esiin erään hevoseni, jolla on minulle erityistä merkitystä. (Toivottavasti en tee tätä ihan liian usein nykyään...)

G-Force RR



© Benny de Ruiter Stables


Minusta Gene on söpö, olkoonkin että sillä on "massakuvat". Näissä kuvissa oleva hevonen on kuitenkin täsmälleen oikeanlainen esittämään meidän Geneä. Lisäksi tykkään siitä, miten isälinjan nimistö toimii, vaikkeivat yksittäiset nimet missään nimessä ole suosikkejani: G-Force, F-Word ja J-Rock. (Olen erikostunut yliopistolla nimistöntutkimukseen, koska nimet ja nimeäminen ovat minulle oikeasti ihan elämää vaikeuttava pakkomielle.) Gene on luonteeltaan mukava perusheppa ja vaikken sataprosenttisesti onnistunut tuomaan sen persoonaa tekstissä esiin, onnistuin tuomaan oman tyylini tällä kertaa tosi hyvin. Palkintoja orilla ei vielä ole, mutta se olisi laatisvalmis, kunhan päivittäisin sen sivut.

Spesiaalin Genestä tekee kuitenkin sen suku. Olen omin pikku kätösin tuonut huonoja hevosia silloin 1600-luvulla, kun olin nuori, mm. Genen esiäidit. (Toisen tuojana lukee moshi., joka keksi tammalle perustiedot nimeä lukuunottamatta silloin sata vuotta sitten, kun kävimme samaa yläastetta.) Samaan aikaan ostin J-Rockin, jonka nimeä olen vihannut aina, mutta minulla oli painavat henkilökohtaiset syyt ostaa ori aikoinaan. Hollywood Life (josta puhuin edellisessä postauksessa) tuli minulle myöhemmin ja siitä olen aina pitänyt hirvitävästi. Genen vanhemmat puolestaan ovat omia kasvattejani, omien heppojeni varsoja. Olen molemmista uskomattoman ylpeä. Isä F-Word on ensimmäinen lähellekään "vakavasti otettava" kasvattini ja emä It's Time For Hollywood on taas niitä hevosia, jossa KAIKKI vain osui kohdalleen.

Nimien, tunnearvon sun muiden syiden lisäksi arvostustani sukua kohtaan nostaa niinkin naurettava asia kuin palkintomäärä. Hyvät naiset ja herrat, katsokaa, minkä litannian Oresama on kerännyt hevosilleen. Tätä katsellessani muistelen aina haikeana, miten upealta YKSI palkinto tuntui silloin, kun Agata Jewel ja Barkensten Weich saivat virtuaaliheppaurani ihan ekat palkinnot laatiksista. Se oli silloin huikeaa, ja nykyään tätä sukua katsoessa minulla on ihan sama olo. :) Olen ylpeä iskä.

Gene on tietenkin tarjolla jalostukseen.


The F-Word Rück
hann, 162cm
YLA2, ERJ-III
J-Rock
hann, 172cm
HANN3, ERJ-III, KRJ-III, YLA2
I Live Here(evm.)
Carrot'n Apple (evm.)
The World Is Crashing Down
hann, 167cm
HANN-II, ERJ-III, YLA2
Down (evm.)
World Star (evm.)
It's Time For Hollywood RR
hann, 167cm
Hollywood Life
xx, 172cm
YLA1, ERJ-I, KRJ-II
Get A Life xx (evm.)
Hello Hollywood xx (evm.)
Ready Set Go It's Time To Rock
hann, 161cm
ERJ-I, KRJ-II
Ready Set Go (evm.)
Time To Live (evm.)

Ei kommentteja: