20120530

Shirenhevoset (ja ihana Chinet Ranch)

Ajoin tänään Chinet Ranchille lähinnä paintteja katselemaan ja tietysti valokuvaamaan ja taputtamaan, ja löysinkin tallin perukoilta shirenhevosia. Kävin katselemassa joka ainoaa ja sitten pohdin kaikenlaista pitkään, kun ajoin kotiin.

Asia numero uno: shirenhevonen tulee aina olemaan lempirotuni. Se oli sitä jo kun olin kahdeksan ja pääsin elämäni ensimmäisen shirenhevosen selkään käymään. Se heppa asusti Ruotsin puolella, ja kuoli vanhuuteen vajaat kymmenen vuotta takaperin. Komea eläin. Komein mitä olin nähnyt, ja mitä tähänkään asti olen. Arvokkaasti vanhentunut, kiltti suuri heppa. Myöhemmät shirenheppatuttavuudet ovat aina olleet yhtä komeita ja lempeitä ötököitä.

Asia numero 2: luovuin virtuaalisista shirenhevosista vuonna 2005, noin suunnilleen.
Asia 2b: syy: virtuaalimaailmassa niiden käyttö on niin rajoitettua. Kuka siitä täällä välittää, että oikeassa elämässä shirenhepalla voi ratsastaa serkun ja hänen oman heppansa kanssa itse löydetylle, epäviralliselle uimamontulle ja takaisin? IRL se oli elämäni parasta aikaa tähän asti, mutta URL shirenhevonen voi olla vain valjakko- tai työheppana. Ja tietenkin tarinoissa, mutta koska lempiasiani virtuaalimaailmassa ovat mm kilpailut, enkä valjakosta perusta, shirenhevonen ei ole minun rotuni täällä. Onko selvä, Oresama?
Asia 2c: mutta-kohta: voisinhan silti ottaa shirenhepan, mennä sen kanssa helppoa C'ta tarinoiden.
Asia 2c'n mitätöinti: minulla on rbsh JUURI tuolla perusteella, mutta mitäpä olen senkään kanssa tehnyt?

Asia 3: johtopäätös: shirenhevonen on paska rotu minulle virtuaalimaailmassa ja sillä selvä. Ehkä sitten kun olen viisikymmentä, minulla on sellainen ihan elävänä omassa pihassa, ravihevosten keskellä tietenkin. Mutta virtuaalimaailmassa niihin EI SAA sekaantua.

(En ole muuten unelmoinut IRL shirenhevosesta ainakaan viiteen vuoteen, ihaillut vain. Nyt alkoi viikko takaperin järki sanoa, että minullahan on nyt millä mällätä. Voisin vaikka tuottaa shirenhevosen, jos en tältä kotomantereelta löytäisi sellaista. :DDD Mutta ehkä on aiheellista harjoitella hevosenomistajuutta ensin jollain perushepalla, kuten suokilla... ...mutta jos ohitetaan teoria, mitenpä shirenhevonen takapihalla käytännössä eroaisi suokista takapihalla. Jaa-a... Onneksi on virtuaalihevosia, joita voi olla vaikka tuhat yhden pienen tietokoneen kokoisella alueella!)

Ei kommentteja: