20130508

Oresaman nerokkain oivallus

Ostan välillä täysiverisiä, ja pian ihmettelen, miksi minulla on täysiverisiä. Nyt kirjoitan lyhyesti tänne, jotta seuraavaksi muistan, miksi minulla niitä on.

Täysiverinen käy puoliverijalostukseen. Siis puo-li-ve-ri. Hankin muutaman yleispainotteisen täysiverisen silloin tällöin, kisaan, laatiksiin ja kas vain, minulla on hevonen, jonka varsoista voin pitää useita itse. Koska jokainen varsa on eri merkkinen. Yksi on hanno, yksi on holsti, yksi on kenttä-fwb ja yksi este-fwb. Ta-daa! Sama isä tai sama äiskä kaikilla -> määrällisesti vähemmän kantaponeja kisaharmeina.

Kaikki muutkin ovat tämän älynneet, mutta yhtä nerokas juttu tämä silti on. Juuri nyt minulla on tosin vain kolme nerokasta täysiveristä, ja yksi vähemmän nerokas länkkäriarabi, josta pidän, vaikka arabialainen täysiverinen on minusta tympeä rotu. Olen viisas! (Eli en ole.) Laukkahevosia ei nyt lasketa, ovat kuolleita kuitenkin.

Lisäksi englantilainen täysiverinen on ihan cool menopeli.

Ei kommentteja: