20130502

Oresaman uusimmat laatisvalmiit + vanhemmat arvostellut

Nyt seuraa rumpujen pärinää ja aplodeita, sillä Oresama ylpeänä esittää: LAATISVALMIIT!

Ylpein olen Dictator FINistä, Yorcan vielä hautuvan estepuokkikasvatuksen ensimmäisestä kantaorista. Tällä hetkellä suunnitelmat ovat sellaiset, että ori astuu vain Yorcan tammoja, eikä niistäkään saa tilausvarsoja (vielä). Haluan pitää tästä polveutuvaa sukua tiukasti hyppysissäni niin kauan kunnes aika on kypsä. Ja samalla levittää sitä hienovaraisesti muualle, jotta linja säilyisi mahdollisimman pitkään.

Sitten, raihnainen J-Rock rämpi myös vihdoin kisatouhuistaan läpi. Sillä on nyt 47 sijoitusta ERJ'n alaisista + muutamankymmentä muuta. Se on ilmoitettu useisiin ERJ'n alaisiin, eli eiköhän meillä vielä tässä kuussa se 50 ole kasassa. Ori on myös HANN3-palkittu. En tiedä vielä, mitä tämän hepan kanssa teen. Hankin sen (suunnilleen 2006), kun olin äärimmäisen kiinnostunut hannoverinhevosista. Enää en ole, koska löysin mm holsteinit.Silti olen tätä niin kauan paaponut, että kyllä tämä jonkinlaiseen jalostuskäyttöön menee. Ja tarjolla jalostukseen ori on

Ainokaisista jäljelle jääneistä traksuistani on Corbin Bex valmiina KRJ'n laatikseen. Jälkeläisnäyttöjä kuitenkin puuttuu, ja jostain syystä kukaan tammanomistaja ei ole kiinnostunut Rexistä. Orillahan kuitenkin on jo jotain meriittiä, nimittäin KRL-III ja YLA2.

48 sijoitusta ERJ'n alaisista ja useita ilmoittautumisia, siinä Wii-Mii Doll U'n saldo. Etsin tammalle oria jokin aika sitten, ja löysin 4 upeaa tapausta. Mokasin kuitenkin mailien kanssa, ja ehdin lähettää vain yhdelle orinomistajalle mailia ennen kuin kadotin kaikkien osoitteet. Noh, sainpa tammasta varsan omaan talliin jalostusnäytöksi (varsalla vasta 8 sijoitusta). Kun saan uuden energianpuuskan, etsin uudelleen oriita myyntivarsoja varten. Liisaamaan en tammaa lähde.

YLAan on menossa myös aika liuta hevosia, mutta suurin osa on samoja kuin tuossa yllä. Viimeisimmässä YLA'n tilaisuudessa oli kuitenkin mukana Chauncey Abi, joka lieväksi pettymyksekseni sai vain YLA3-palkinnon. Noh, saipa edes jotain.

2 Be Wiz U Mims on jo aikaisemmin kahmaissut KRL-III ja YLA3 -palkinnot, mutta onhan se toki valmis jo KRJ'n arvosteluun myös. Sillä on 2 varsaa enemmän kuin sivulla näkyy, mutta olen hoitanut asiani niin tosi hyvin, että olen kadottanut itse omistamani varsan. Kyllä se jossain on, mutta tähän hätään en sitä löydä. Toisen varsan sivut taas katosivat noin 3 sekuntia sen jälkeen, kun ne ilmoitettiin minulle. Ihme homma, että parhaiden konieni varsoille aina käy noin.

Minulla on myös muita teoriassa "laatisvalmiita", mutta niillä ei joko ole sivuja, tai sivut ovat (vielä pahemmin) päivittämättä (kuin noiden muiden). Olen ylpeä jokaisesta palkitusta hevosestani: muistan, kuinka suurta juhlaa oli saada ensimmäistä kertaa hevonen, Agata Jewel, laatuarvosteluun... (Btw, Agata Jewelin viimeinen minulle jäänyt varsa, Señor Sweden G on kohta laatisvalmis...)

Ei kommentteja: