20110228

Miksi, oi miksi!! (LJ & VRER), 280211
LJ'n alaiset kilpailut on anottava kaksi viikkoa etukäteen. Miksi? Jos joku tietää, kumoavatko perustelut (edes teidän mielestänne) nämä asiat:
1. Laukkoihin yleensä osallistutaan vain päivää ennen varsinaista kisapäivää.
2. Laukat ovat nopeaa pidettävää: suunnitteluaikaa yms ei tarvitse kahta viikkoa.
3. Laukat ovat kevyttä hommaa: jos 2vkon ajan tarkoitus on ehkäistä "hupianomuksia", joiden lähettäjillä ei ole aikomustakaan viedä kisoja loppuun, niin tuskin sellaisia tyyppejä paljoa on, kun tulokset ovat melko nopeat laittaa.
4. On veemäistä suunnitella irl-elämän lomaan virtuaalitalleilua 2vko etukäteen. Nyt tiedän, että olen ensiviikolla vapaa - mutta en ollenkaan tiedä, missä olen kahden viikon kuluttua
5. Kalenteria päivitetään usein: päivityksien vuoksi ei tarvitse anoa niin kauas

VRER'n alaisissa kilpailuissa on oltava vähintään 10 lähtöä. (Ymmärrän tavallaan, miksi: muuten järjestettäisiin 2-lähtöisiä raveja yms. Mutta miksei luku voi olla 5, tai edes 8??)
1. Villeissä järjestän aina 5-7, koska MINUN hevoseni tarvitsevat vain niin paljon. Alaisissa on niitä "turhia" lähtöjä, joihin MINULTA ei tule konin konia - ja nimen omaan siksi järjestän raveja, että MINUN hevoseni pääsisivät useammin juoksemaan
2. 10 lähdössä ON kova homma, jos esim antaa ajat käsin ja realistisesti, kuten joku minä (pitäisikö siirtyä konetta käyttämään sittenkin??)
3. Sitten ihmetellään, miksei kukaan järjestä alaisia. No miksiköhän? Siksi, että villeissä ei ole niin hitonmoista hommaa joka kerta. Minusta nimen omaan alaisia tulisi hieman pukata, koska niitä on toooooosi vähän nykyään. (Toista oli muutama vuosi sitten - ja silloin lähtöjen alaraja taisi olla 8, johtuukohan siitä?)

3 kommenttia:

tangerine kirjoitti...

Laukkoihin tää kahden viikon anomissääntö tuli muistaakseni silloin kun kalenterin päivitystahti yksinkertaisesti oli kerran viikossa tai harvemmin, jolloin viikkoakin ennen anotut eivät olisi välttämättä ehtineet kalenteriin ennen kisapäivää.

En osaa kyllä sanoa miksi sitä ei ole kumottu vielä.

Silent kirjoitti...

Mun mielestä tuo on ihan ok noin, tuo 2 vkon sääntö (LJ). Olen itse joskus anonut kilpailuja myös aikaisemmaksi, eikä Em. siitä ole valittanut. Pitää vain aina muistaa, että se on sitten omalla riskillä, jos kilpailut eivät ehdi kalenteriin ajoissa.

Puoliksi Paprika kirjoitti...

Minä olen harrastanut kaikenlaista ihmeellistä myös sellaisten kisakalentereiden avulla, jotka päivittyvät erittäin satunnaisesti. Koskaan ei ole hatuttanut se, etteivät kutsut ehdi ajoissa kisakalenteriin niin paljoa kuin se, että anomisen pitää olla niin t-a-r-k-k-a-a. :D LJ ei ainakaan tällä hetkellä vaadi noudattamaan mitään hirviömäisiä sääntöjä, joten tuohonkaan ei kuole - mutta kalenteria ei vain päivitetä noin harvoin. (Tosin olen nuori ja kärsimätön tyyppi. Ehkä vielä vanhenen ja viisastun.)