20100709

Sh, lv, dwb, holst, hann, trak ja mitä vielä? 090710

Tahdon luoda jotain uutta. Se on ollut määränpääni iät ajat, ja se on maali myös virtuaalimaailmassa. En todellakaan tarkoita uusia rotuja - vaan uusia sukuja. Tahtoisin edes muutaman kolmipolvisen hevosen, joilla on minun kehittelemäni, äärimmäisen harvinainen suku. Voisin vaikka saman tien astuttaa kaikki evm-sukuiset suomenhevostammani evm-sukuisilla oreillani - mutta kun se ei toimi niin. Tahdon sen olevan jotain hienompaa, ja olen kiinnostunut monesta rodusta.

Suvussa on oltava palkintoja siellä täällä. Miksi? No en tiedä, se vain on pakkomielteeni ja olen kiinnostunut myös meriitinmetsästyksestä siinä varsatehtailun ohella. No miksi tahdon uusia linjoja? Tietenkin siksi, että oli kyseessä rotu mikä tahansa, jalostus, suvut ja kasvattajat tallaavat paikallaan. Suuria opvat puheet, mutta mitään ei tapahtu, ja minä tahdon olla se, jolla tapahtuu. Siinä sivussa muutkin hyötyvät loistavista saavutuksistani... ...jos niitä edes tulee.

Mikä rotu? Olen äärimmäisen kiinnostunut suomenhevosesta, holsteinista ja amerikanravurista. Niistä holsteininhevosten kohdalla tilanne on huonoin, ja minullakin on tallissa monta kolmipolvista seisomassa. Sellaista kolmipolvista, jotka ovat sukua... Noh, kaikille. Joka ikiselle. Joka sukutaulusta löytyy samoja nimiä, eikä kyseessä ole edes vain minun muutama konini, vaan koko suomenkielisen virtuaalimaailman pitkäsukuiset holsteininhevoset! Tilanne on paha.

Keskityn omalta kohdaltani moneen rotuun: Crimsonissa amerikkalaisia, Visualizmissa holsteininhevosia, Zurückissa trakehnereita ja hannoverinhevosia, ja Joushou Gaidoussa kaikkia muita. Yritän kovasti, mutta vastakaikua ei tule. Miksei? Uskon syyn olevan se, että olen näin tyhmä, olen uusi nimi (2004=>), en osaa luoda kunnon hevosia ja niin edelleen. Ihan oikeasti.

On tuloksia silti saatu aikaan, ei hätiä mitiä! Dwb't menevät nyt siinä kolmannessa polvessa ja lisää tuonteja tuodaan. Suokkien kanssa vasta aloittelen, mutta laajennan ratsupuolellekin. Holsteininhevosryntäys tuli meille muutama postaus sitten, hannoverien ensimmäinen polvi on viilattu ja hiottu täydelliseksi ja traksukasvatusta suunnitellaan uudelleen. Ulospäin näkyvimmät saavutukset ovat siis tanskanpuoliveristen suvuissa.

Silti minua masentaa. Mitä järkeä on jalostaa VIRTUAALISIA hevosia, joita EI OLE OLEMASSA, niin äärimmäisen hienoiksi, että joku ori ei enää kelpaakaan Hänen Korkeutensa Hienolle Tammalle sulhoksi? Kyllä minäkin olen melko tarkka, mutta jos joku tarjoaa kolmipolvista holsteinia, jolla on kokonaan uusi suku, totta ihmeessä minä sen huolin, vaikka sen nimi olisi Pulla eikä sen koko suvussa olisi ainoatakaan kisaa tai saavutusta. Miksi en huolisi? Sitä ei ole oikeasti olemassa - ihan niin kuin ei minunkaan hevosiani!

Ei kommentteja: