20110128

Oodi LJ'lle, VRER'lle, sekä laukka- ja ravi-ihmisille, 280111
Ratsupuolenkin ihmisistä minulla on hyvää sanottavaa, mutta vaikka ravi- ja laukkamaailmassa liikkuu pienempi porukka, on minulla juuri heille eniten ruusuja. Samaten VRL ja sen jaokset ovat ihania olemassa, ja käytän muutamia jaoksia aktiivisesti, mutta silti kiitokseni ansaitsevat laukkajaos ja virtuaaliravien edistämisryhmä.

--

1. Kiitos neuvoista nyt ja ajat sitten!En osannut ravien teoriaa, kun aloitin (2004), enkä laukkojenkaan (2010). Silti kukaan ei (ainakaan päin naamaa) sanonut minua idiootiksi tai keltanokaksi, vaan ennemminkin minua imettiin mukaan porukkaan. Tule tänne, Oresama, saat nämä hevoset, minä kyllä autan, ja minä, ja minä, saanko minäkin auttaa. Kun kysyin, sain oitis kattavan vastauksen, ja jos en siltikään ymmärtänyt, sama asia selitettiin vaikka sata kertaa. Jos tein virheitä (ja kun edelleen niitä teen), saman tien tuli selitys, että miksi ei näin toimita, miksi se oli väärin, mitä väärää siinä itse asiassa oli.

2. Kiitos kisakalentereista.Manuaalisesti kisojen päivittäminen kalenteriin, oli se sitten jaoksen, seuran tai vain yhden hevosen, on aina hanttihommaa. Jaoksien suhteen myös vääränlaisia hakemuksia sataa - minultakin. Olin todella pahoillani, kun muutama viikko sitten lähetin LJ'lle kilpailuanomuksen päin honkia ja niin lisäsin työmäärää. VRER'ssa porukat saivat ensimmäisenä vuotenani neuvoa minua alinomaa, koska olin paitsi aloittelija, myös kovin nuori. Minulla olisi hermo mennyt monesti, mutta sieltä päästä tuli aina kärsivällinen viesti, että tämä ja tämä on nyt väärin, ja niiden pitää olla näin ja näin. Oli kuin isoveli olisi ollut taas selittämässä minulle, että jakolasku lasketaan näin.

3. Kiitos toiminnasta.Raveja ja laukkoja löytää lähes aina. Teen parhaani sen asian eteen omalta taholtani, mutta en todellakaan selviytyisi, jos olisin ainoa kisanjärjestäjä. Suuri kiitos jokaisesta kilpailusta, johon minun kopujani on huolittu mukaan - niiden järjestäminen ei oikeasti ole mikään kolmen sekunnin juttu, varsinkaan raveissa, jos ajat laittaa kunnolla.

4. Kiitos kasvattieni ostamisesta.Erityiskiitos siitä, että Crimson Revengasta tehtiin niin hieno. En ollenkaan odottanut, että joku panostaisi minun vaatimattomaan kasvattiini. Olen iloinen. Toinen erityiskiitos (ja kauraiset hepanpusut) niille, jotka ovat ostaneet monté- tai peitsivauvoja. Niillekin pitäisi suoda mahdollisuus, ja sen te olette niille antaneetkin. En olisi jaksanut itse huolehtia niin monesta kasvatista.

5. Kiitos hevosten myymisestä minulle.Rakastan raviori Magic Senseä ja laukkaori Sayonara Suckers PA'ta eniten virtuaalimaailmassa. Molemmat olen ostanut todella n00bina, jos sallitte tuollaisen sanan - ja molemmat ovat upeita suvultaan. Noin uskomattomia ratsuja ei aloittelijalle kovin kesken myydä - mutta laukkamaailmassa ja ravimaailmassa unelmani toteutuivat ennen kuin tajusin, että minulla niitä oli. Minulle myytiin nuo kaksi hevosta, vaikka minulla ei ollut MITÄÄN näyttöä tai takeita lupauksilleni. Kiitos myös Derek Demosta, DMT Rakkauskohtauksesta, Savitaipaleen Henkilöitymästä, Lamborgini TB'sta, J.T. Ärrinpurrinista, MW Punasilmästä, Susan Puhurista ja Star Monkeyn osaomistajuudesta. Kiitos siitäkin, että Karhunkainen G ei hävinnyt kiinnostuksen lopahdettua, vaan se hoidettiin kunnialla takaisin kotiin. Rakastan joka ikistä hevostani.

6. Viimeiseksi kiitos kovista vastuksista kisoissa ja muualla.Olen kilpaileva luonne virtuaalimaailmassakin, ja tahdon haasteita. En kilpailisi laukkahevosineni, jos olisin varma voitosta. Hieman suurempi osallistujamäärä laskee voitonmahdollisuuksia - ja tekee kilpailemisesta jännempää. Samoin vastus ihan muissa asioissa saa minut yrittämään kovemmin. Joku on aina ollut toppuuttelemassa hulluimmat ideani pois ja pitämässä jalkani maassa kiinni, mutta toisaalta puhaltamassa tuulta niiden ideoiden siipien alle, joiden varpaat vain hipaisevat maata. Crimsonista on tullut hieno talli, koska sillä on kilpailijoita, ja siksi joudun parantamaan jatkuvasti. R-Coresta tulee vielä joskus hieno talli.
--

En vaihtaisi ketään teistä pois. En tunne läheskään kaikkia, enkä edes tunnista aivan jokaista nimimerkkiä. Silti joka ikisellä on tässä tarinassa päärooli, vaikka minä olenkin huomannut sen vasta ihan äskettäin. Te olette tähtiä.

Ei kommentteja: